Тук ще намерите подробна информация за задачите, които трябваше да изпълнят състезателите. Учениците разполагаха с 45 минути, за да изпълнят всяка задача. 50 точки беше най-високата оценка за добре изпълнена задача.
1. Valeo – ADAS: Адаптивен круиз контрол (ACC) с функция за аварийно спиране.
Valeo шокира всички и отново подготви нещо интересно за участниците. Радарният сензор беше поставен на специален панел. Участниците използваха четири винта, за да извършат пространствено калибриране с помощта на калибрираща цел и предна камера. След правилното калибриране на сензора всички констатации бяха записвани в съответните протоколи. В последната част на тази задача беше необходимо с осцилоскоп да се проверят някои параметри на сигнала (амплитуда, честота, продължителност).
2. VARTA - Определяне на параметрите на електрическата система на автомобила и проверка на състоянието на акумулаторите.
Задачата от VARTA също се състоеше от няколко части. В първата състезателите трябваше да тестват работата на батерията в автомобила, включително стартиране и работа на празен ход.
Във втората прегледаха системата за зареждане на автомобила, потърсиха неизправност и след това трябваше да намерят начин да отстранят тази неизправност.
В третата част те трябваше да измерят текущия разряд в паркирано превозно средство и трябваше да изчислят колко енергия на батерията е изразходвана по време на 20 часа паркиране.
В последната част, въз основа на измервания, те трябваше да изберат една от трите предоставени батерии, която ще бъде най-подходяща за инсталиране.
3. ZF Aftermarket - Диагностика и ремонт на автоматична трансмисия, смяна на повредени компоненти и сглобяване на цялата система.
Задачата на ZF определено отне много време. за 45 минути да се диагностицира скоростната кутия ZF 8HP в BMW X5 и след това да се поправи, да се сменят повредените компоненти и накрая да се сглоби отново цялата система. Дори учители признаха, че тази задача също им е била трудна.
4. Bosch - Използване на диагностичния тестер KTS за показване на съответните HV стойности на батерията и въвеждането им в контролните таблици.
Състезателите трябваше да определят съответните стойности на високоволтовата батерия на електрически автомобил с помощта на диагностичен тестер KTS и да ги запишат в контролните таблици. В тази задача те не трябваше да забравят да свържат колата към зарядно устройство. Друго предизвикателство беше, че езикът на KTS беше настроен на английски.
5. Continental – Смяна на ангренажен ремък.
Традиционно Continental фокусира своята роля върху синхронизацията, в частност върху подмяната на ангренажния ремък на VW 1.6/2.0 16V TDI CR (код на двигателя: CAYC/CFFB). Оцененяваше се умението за използване на техническата документация, следването на процедурата и използването на правилните инструменти по правилния начин.
6. Elring - Смяна на уплътнения
Задачата от Elring се състоеше от седем подзадачи. Идентифициране на двигателя, който е на стойката и намиране на правилните резервни части в каталога; подмяна на гарнитурата на изпускателния колектор съгласно инструкциите; демонтаж на капаците на клапаните и капака на главата; демонтиране на цилиндровата глава и извършване на съответните проверки; избор на правилната дебелина на гарнитурата на цилиндровата глава; монтиране на гарнитурата и подмяна на масления уплътнител на коляновия вал с помощта на предоставените инструменти.
7. Febi
В задачата на Febi участниците трябваше първо да попълнят кратък теоретичен тест за измерване на съпротивлението на избрани елементи от хибридни задвижвания и едновременно с това да проведат измервания с помощта на диагностично устройство Pico.
8. Filtron - Разпознаване и смяна на филтър
Задачата се състои от няколко подзадачи. В първата стъпка учениците трябваше да сортират поставените на масата филтри в правилните групи. Във втората стъпка те трябваше да намерят къде в камиона са разположени филтрите за гориво, въздух, масло, кабина и изсушител. Те трябваше да намерят в каталога номера на подходящия за камиона въздушен филтър и след това да го сменят правилно.
9. Meyle - Смяна на маслото на автоматична трансмисия
За изпълнението на тази задача учениците трябваше да извършат смяна на маслото на скоростната кутия на Mercedes C 220 (S205) BLUETEC / d (205.204) 120KW / 163 PS, 2143ccm OM 651.921
Необходимо беше внимателно да се провери позицията на клапана за източване и да се провери дали маслото се източва само от едно или от две места.
10. Moto Remo - Анализ и смяна на турбокомпресорната система
При подготвената от Moto Remo задача състезателите, трябваше да проверят най-важните части на системата за принудително пълнене, които влияят на правилното функциониране на турбото.
11. NRF - Проверка на климатичната система
Новакът в тазгодишното състезание NRF беше подготвил за състезателите проверка на климатичната система. От учениците се изискваше да диагностицират проблема, причиняващ липсата на студен въздух от левия вентилационен отвор за климатик и след това да идентифицират неизправността. Обикновено учениците се справяха най-бързо с тази задача.
12. Schaeffler - Смяна на ангренажна верига
Този път Schaeffler представи задача, включваща подмяна на веригата за синхронизиране на двигателя 1.8 TSI в рамките на определен период от време, с помощта на проверяващ.
13. Shell - Смяна на двигателно и трансмисионно масло
Задачата от Shell се състоеше от две комплексни задачи: смяна на маслото на двигателя и маслото в скоростната кутия. Състезателите трябваше да намерят правилните масла за двигателя и скоростната кутия в каталога. Освен това те трябваше да обяснят какви са разликите между маслата API GL 4 и API GL 5.